بهترین برند مایکروفر سال 2020

برای خرید مایکروفر فاکتور های مختلفی را باید مدنظر داشته باشید اینکه صرفا به دنبال بهترین برند های مایکروفر باشید کافی نیست ، ممکن است مایکروویو های برند های مطرح جهان مانند دوو ، کنوود ، ال جی ، سامسونگ و دیگر برند های معروف کیفیت بالایی داشته باشند اما قیمت بسیار بالایی نیز دارند ، در این مقاله سعی داریم تا بهترین برند های مایکروفر در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

برای اینکه بتوانید یک خرید خوب انجام بدید و از آن رضایت کامل را داشته باشید باید علاوه بر برند مایکروویو ، نیاز سنجی دقیقی از شرایط خانه یا محل استفاده از آن انجام دهید تا بتوانید مناسب ترین مایکروفر ممکن را انتخاب و خرید نمایید. در ادامه با نقد و بررسی بهترین برند های موفق مایکروفر سال ۲۰۲۰ در جهان و ویژگی های هریک از آنها آشنا خواهید شد و با مطالعه این مقاله میتوانید بهترین مایکروفر را برای نیاز خود انتخاب کنید.

بهترین برند مایکروفر در سال ۲۰۲۰ کدام است ؟ دوو یا کنوود یا ال جی یا سامسونگ

بهترین برند مایکروفر سال 2020

شرکت های سازنده بسیاری در زمینه تولید مایکروفر فعالیت دارند در بین این برند ها چند برند معروف که تولید کننده لوازم خانگی هستند توانسته اند رضایت کاربران زیادی را جلب کنند از بین این برند ها در زمینه تولید و عرضه مایکروفر برند های ال جی ، سامسونگ ، کنوود و دوو  از جمله برند های با کیفیت تولید کننده مایکروفر هستند. در این مقاله هریک از این برند ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد و چند نمونه از مایکروفر های محبوب از دیدگاه کاربران را برای شما بررسی خواهیم کرد ، معایب و مزایای هرکدام را به تفضیل خواهیم گفت.

چند فاکتور مهم هنگام انتخاب و خرید مایکروفر باید مدنظر داشت در ابتدا این مقاله این فاکتور ها را بررسی و سپس بهترین برند های مایکروفر را بررسی خواهیم کرد.

محل قرار گرفتن مایکروفر

اولین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که فضای قرار گرفتن مایکروویو در آشپزخانه به چه صورت است و بر اساس فضای آشپزخانه باید از بین مایکروفر های رومیزی ، مایکروفر های بالا اجاقی و مایکروفر های توکار (کشویی) انتخاب کنید ، بررسی این مورد کاملا بر عهده شماست و بر اساس نیاز و فضای خود باید یکی از این مدل مایکروفر ها را انتخاب کنید.

توان مایکروویو

توان مایکروویو که با واحد وات روی آن نوشته شده است نشان دهنده قدرت مایکروفر است ، هرچه توان مایکروفر بیشتر باشد غذا شما سریعتر و یکنواخت تر پخته میشود. اکثر مایکروفر ها توانی بین ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ وات دارند. بسته به محل استفاده مایکروفر باید در انتخاب دستگاه دقت کنید. اگر دانشجو هستید یک مایکروفر با توان ۶۰۰ هم برای شما کافی است اما اگر خانواده پر جمعیتی دارید باید مایکروفر با توان بالا را انتخاب کنید. همچنین مدل های متوسط مایکرو توان بین ۸۰۰ تا ۱۰۰ وات دارند.

فناوری مختلف در طبخ غذا

کارکرد اکثر مایکروفر ها یکسان است. گرم کردن ، پختن ، گریل اما برخی مدل های جدید علاوه بر کارکرد متداول مایکروفر ها یک گریل داخلی برای کباب کردن هم دارند که میتوانید یک مرغ را به راحتی با آن پخته و سرخ کنید.

برخی از مایکروویو ها دارای کانوکشن هستند ، کانوکشن قابلیت تزریق حرارت به محفظه را دارد و مدل هایی که دارای قابلیت کانوکشن هستند در پشت محفظه های خود یک فن را دارند که گرمای تولید شده توسط المنت را درون محفظه مایکروفر به گردش در می آورند تا فرایند طبخ غذا سریعتر و غذا یکنواخت تر پخته شود.

اینورتر در مدل های گران قیمت در مایکروفر ها به کار رفته است که قابلیت تنظیم توان مایکروفر را به شما خواهد داد تا شما بر اساس غذایی که در دستگاه قرار دارد از میزان توان خاص و متغیری برای گرم کردن یا طبخ استفاده کنید.

فناوری دیگری که در برخی از مایکروفر ها مورد استفاده قرار میگیرد سولاردام یا پخت نوری نام دارد. این فناوری قابلیت پخت غذا با استفاده از امواج نوری را فراهم میکند تا غذا هنگام طبخ در مایکروفر خشک نشود و آب دار بماند و طعم بهتری داشته باشد.

هات بلست فناوری جدیدی است که بسیار شبیه به فناوری کانوکشن است و بصورت اختصاصی در مایکروفر های سامسونگ بکار میرود که در آن گرمای تولید شده توسط المنت در محفظه های خاص توسط فن به درون محفظه منتقل میشود.

پخت خودکار

در مایکروفر های که مجهز به زمان بندی و پخت خودکار هستند با وارد کردن وزن غذا ، مایکروفر بصورت خودکار درجه حرارت و مدت زمان مورد نیاز برای پخت غذا را تنظیم میکند. بدون شک روز به روز با پیشرفت علم و فناوری امکانات بیشتری به مایکروفر ها افزوده میشود که علاوه بر امکانات پیشرفته راحتی استفاده مصرف کننده را فراهم کنند.

قابلیت های دیگری علاوه بر قابلیت های ذکر شده در همه مایکروفر ها وجود دارد ، قابلیت هایی نظیر یخ زدایی ، پخت با تاخیر ، زمان بندی و … که بطور کامل در دیگر مقاله های وبلاگ بصورت کامل به شرح و بررسی آن پرداخته ایم.

بررسی بهترین برند های مایکروفر ۲۰۲۰

پس از بررسی چند عامل مهم که باید هنگام انتخاب و خرید مایکروفر به آن توجه کرد ، در ادامه با بررسی بهترین برند های مایکروفر عرضه شده در سال ۲۰۲۰ در خدمت شما هستیم. بهترین مایکروفر های ال جی ، سامسونگ ، کنوود و دوو را با شرح جزئیات و قیمت به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مایکروفر ال جی

شرکت ال جی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم خانگی بخصوص مایکروفر است که با تکنولوژی روز استفاده شده در محصولات خود ، رنج قیمتی متفاوت برای قشر های مختلف ، گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار قوی ، کیفیت بالای ساخت و قابلیت های مختلف بکار رفته در مایکروفر های ال جی این شرکت را به محبوب ترین برند تولید کننده لوازم خانگی تبدیل کرده است.

برای صحبت درمورد قابلیت های مایکروویو های ال جی باید یک مقاله کامل به آن اختصاص داد اما برخی از قابلیت های کاربردی آن را برای شما توضیح خواهیم داد. مایکروفر های سولاردام ال جی تنها یک مایکروفر نیستند! مجموعه ای از دستگاه ها در یک مایکروفر همه کاری جمع آوری شده است. قابلیت استفاده از شعله در بالا و پایین (فر) ، استفاده از گریل با المنت های بالا و پایین ، مجهز به کانوکشن که با پخش دمای یکنواخت توسط فن های تعبیه شده حرارت را بصورت یکنواخت در محفظه مایکروفر جاری میکنند ، استفاده از تکنولوژی هیتر ذغالی که با استفاده از آن طعم طبیعی غذا حفظ خواهد شد.

مایکروفر های ال جی مجهز به سنسور های مختلف پخت و زمان بندی مختلف هستند که با برنامه های مختلف پخت یک سر آشپز خودکار را برای شما به ارمغان می آورد. برنامه های مخصوص غذا های مختلف ، خشک کن میوه ، بخار پز ، جوجه گردان ، سرخ کن و قابلیت ها و تکنولوژی های مختلفی در مایکروفر های ال جی بکار رفته است.

البته بر اساس قیمت هر مایکروفر این قابلیت ها در بعضی از مدل ها وجود ندارد اما اصلی ترین و پرکاربرد ترین قابلیت ها در اکثر مایکروفر های ال جی با رنج قیمتی متفاوت تعبیه شده است.

مایکروفر ال جی MG42

مایکروفر ال جی

مایکروفر ال جی مدل MG42 یک مایکروویو ساده نیست! چهار دستگاه تعبیه شده در یک دستگاه است: مایکروفر ، سرخ کن ، ماست ساز و گرم کن | بین مایکروفر های ال جی بخاطر قیمت پایین تر ازجمله پرفروش ترین مایکروفر های ال جی در ایران محسوب میشود.

البته قابلیت های این مایکروفر ال جی به همین ختم نمیشود ، این دستگاه امکانات مختلفی همچون یخ زدایی ، تمیز کردن آسان (easy clean) ، دارای ۳۰ برنامه پخت متفاوت ، پخت ترکیبی ، اینورتر هوشمند و امکانات مختلف دیگر است.

مایکروفر ال جی MG42 دارای وزن حدودی ۲۲ کیلوگرم و ظرفیت ۲۵ لیتر ، توان متغیر تا ۱۰۰۰ وات ، سنسور های مختلف تنظیم زمان و محفظه آنتی باکتریال با قابلیت تمیز کردن آسان است.

قیمت این محصول در مهر ۹۹ در ایمالز : ۸.۵۰۰.۰۰۰ تومان

مایکروفر ال جی MS98TCR

مایکروفر ال جی MS98TCR

مایکروفر ال جی مدل MS98TCR با وزن حدودی ۲۵ کیلوگرم و ظرفیت ۳۸ لیتری دارای ۳۷ برنامه پخت خودکار غذا است! قابلیت های مختلف مایکرو به همراه گریل ، کانوکشن ، پخت ترکیبی ، یخ زدایی ، جوجه گردان ، بخارپز ، سیستم گرمایشی بالا و پایین مگاهیت ، قابلیت استفاده بعنوان فر و طبخ انواخ کیک و شیرینی ، هیتر ذغالی و قابلیت های مختلف از جمله وجود سنسور های کنترلی مختلف جهت جلوگیری از سوختن غذا یا سنسور های زمان بندی و پخت خودکار و سنسور ها و امکانات فوق العاده مختلف بکار گرفته شده در این مدل مایکروفر  این دستگاه را تبدیل به یک مجموعه دستگاه فوق العاده پرکاربرد یا یک سر آشپز خودکار کرده است.

افزایش ۳ برابری سرعت آشپزی نسبت به فر برقی ، کاهش ۵۰ درصدی توان مصرفی برق نسبت به سایر فر ها و فضای داخلی چرخشی از جمله دلایل برتری این مایکروفر نسبت به سایر دستگاه ها است. البته قیمت این مایکروفر هم متناسب با امکانات تعبیه شده در آن هم بالا محسوب میشود. بین برند های مختلف این مدل مایکروفر ال جی جزو بهترین برند مایکروفر عرضه شده و یکی از پرچم داران مایکروفر ها محسوب میشود.

قیمت این محصول در مهر ۹۹ در دیجیکالا : ۳۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 

درخواست تعمیرکار

اگر مایکروفر شما نیاز به تعمیرات دارد به آسانی از طریق صفحه درخواست تعمیرکار فرم خواسته شده را تکمیل نمایید تا در زمان انتخابی از طرف شما پیک تعمیرخونه بصورت کاملا رایگان جهت دریافت مایکروفر خراب شما به آدرس مورد نظرتان آمده و مایکروفر خراب شما را رسید کرده و پس از تعمیر مجددا درب منزل به شما تحویل دهد. تمامی فرایند های درخواست ، بررسی روند تعمیر مایکروفر ، پرداخت هزینه و تحویل مایکروفر معیوب شما کاملا به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و شما از طریق وبسایت تعمیرخونه میتوانید تمامی مراحل این فرایند را به آسانی رهگیری نمایید. تعمیر ، تخصص ماست!

 

مایکروفر سامسونگ

شرکت سامسونگ علاوه بر تجربه موفق در صنعت تولید تلفن های هوشمند در زمینه تولید لوازم خانگی بخصوص مایکروفر محصولاتی با طراحی زیبا و باکیفیت بالا تولید و به بازار عرضه کرده و بعنوان یکی از پرچم داران در حوزه تولید لوازم خانگی با کیفیت محسوب میشود. مایکروفر های سامسونگ غالبا دارای محفظه های ساخته شده از جنس سرامیک بوده  و دارای برنامه های مختلف برای پخت مواد غذایی مختلف هستند. قابلیا های گریل ، پخت کانوکشن و پخت ترکیبی از جمله ویژگی های مایکروفر های عرضه شده توسط شرکت سامسونگ است.

سیستم جدید استفاده شده در مایکروفر ها به نام TDS با توزیع سه گانه گرما در پخت یکنواخت غذا ها تاثیر چشم گیری داشته و با تکنولوژی هات بلست روش جدیدی را برای طبخ غذا ارائه کرده است که قابلیت برشته کردن غذا در عین حال بدون اینکه غذا خشک شود و طعم خود را از دست بدهد دارد.

علاوه بر کیفیت ساخت و تکنولوژی های به روز استفاده شده در محصولات سامسونگ ، این شرکت با خدمات پس از فروش خود کیفیت محصولات خود را بیش از پیش تظمین میکند. دلیل محبوبیت برند سامسونگ در حوزه های مختلف استفاده از تکنولوژی پیشرفته به همراه رضایت مشتری از خدمات پس از فروش آن است.

در ادامه چند مدل از مایکروفر های سامسونگ با رنج قیمت متفاوت عرضه شده در بازار ایران را بررسی خواهیم کرد.

مایکروفر سامسونگ MS40J5133AT

مایکروفر سامسونگ

مایکروفر MS40 سامسونگ با رنگ بندی استیل دارای ۱۸ عدد برنامه پخت متفاوت و ظرفیت ۴۰ لیتری است که دارای توان ۱۰۰۰ وات بوده و از جمله بهترین مدل برند مایکروفر سامسونگ رنج متوسط رو به بالا از نظر قدرت محسوب میشود. همچنین قابلیت های مایکروویو های عادی ، گریل و پخت ترکیبی را دارد. گارانتی ۱۸ ماهه این محصول تضمینی برای کیفیت ساخت آن است و شرکت سازنده این محصول در کشور چین و مالزی قرار دارد.

برنامه های این دستگاه شامل برنامه پخت سیب زمینی ، پاپ کورن ، اسنک ، گوشت و مرغ ، پخت اتوماتیک با گریل ، یخ زدایی ، گرم کردن مجدد ، گرم نگهداشتن ، پخت سلامت ، ترکیبی ، گریل و بو زدایی است.

از جمله معایب این مایکروفر عدم استفاده از سیستم کانوکشن و بخار پز است که با توجه به قیمت پایین آن نسبت به سایر مدل های معرفی شده نمیتوان آن را عیب محسوب کرد.

همچنین این مایکروفر دارای سنسور زمان مخصوص پخت غدا و گرم کردن بدون تنظیم زمان است و قابلیت اضافه کردن زمان با دکمه را هم دارد. وزن این دستگاه حدودا ۱۷ کیلو گرم است که وزنی مناسب است و دارای نمایشگر LED ، صفحه کنترل لمسی است.

از جمله نکات قوت این مایکروفر میتوان به سیستم تمیز شونده آسان آن اشاره کرد. همچنین با قابلیت توان متغیر در ۱۰ سطح مختلف قدرت میتواند یکی از گزینه های انتخاب این مایکروفر از سوی مشتریان باشد.

قیمت این محصول در مهرماه ۹۹ در ایمالز : ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان

مایکروفر سامسونگ MINI SAMI 5

مایکروویو سامسونگ

مایکروفر مینی سامی ۵ با طراحی ساخت زیبا و برنامه های پخت متنوع از دیگر محصولات مایکروفر سامسونگ با رنج قیمت متوسط محسوب میشود که در بازار ایران با توجه به قیمت های بسیار بالا محصولی پرفروش بدلیل قیمت مناسب آن به حساب می آید.

این محصول علاوه بر قابلیت های یک مایکروویو عادی دارای گریل ، تکنولوژی پخت کانوکشتن و پخت ترکیبی است و با ظرفیت ۳۲ لیتری از سیستم پخت یکنواخت TDS بهره میبرد. (توزیع سه گانه گرما برای پخت یکنواخت غذا)

قابلیت جالب دیگر که در این مدل مایکروفر سامسونگ استفاده شده است ، سیستم تخمیر است که با استفاده از آن میتوانید از خمیرساز یا ماست ساز استفاده کرده و ماست سالم و خمیر تازه بدون استفاده از هرگونه افزودنی را به راحتی در خانه خود تولید کنید.

محفظه داخلی این دستگاه با پوشش سرامیکی آنتی باکتریبال ساخته شده که علاوه بر افزایش مقاومت آن در برابر خط و خش ، امکان تمیز کردن آن را آسان تر میکند. همچنین توان این مایکروفر متغیر بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ وات است و برای استفاده در قدرت پایین و بالا طراحی شده است. همچنین این مایکروفر مجهز به سنسور هوشمند برای حفظ رطوبت غذا است که از خشک شدن غذا هنگام طبخ جلوگیری میکند.

قیمت این محصول در مهر ۹۹ در ایمالز : ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان

مایکروفر سامسونگ SAMI 12B

مایکروفر سامسونگ SAMI 12B

مایکروویو سامسونگ سامی ۱۲ محصولی متفاوت نسبت به سایر مدل محصولات مایکروفر سامسونگ است که جزو بهترین مدل برند مایکروفر سامسونگ است و توسط شرکت کره آن ارائه شده است و طراحی بسیار زیبا و گنجایش ۳۵ لیتر دارد که مجهز به برنامه پخت ، قابلیت ماکرو با توان بالا (۱۵۰۰وات) ، سیستم گریل با توان (۲۲۵۰) ، سیستم کانوکشن ۲۶۰۰ وات ، قابلیت جوجه گردان و یخ زدایی است.

همچنین این محصول دارای صفحه نمایش ، زمان بندی خودکار ، ساعت قابل تنظیم است و وزن آن حدودا ۲۷ کیلوگرم است. لعاب داخلی از جنس سرامیک مقاومت محفظه داخلی این مایکروفر را در برابر خط و خش بهمراه داشته است و در ساخت آن از مواد آنتی باکتریال استفاده شده و قابلیت شستشوی آسان دارد.

سیستم پخت یکنواخت با توزیع سه گانه (TDS) ، تکنولوژی تخمیر برای تولید ماست و خمیر ، یخ زدایی ، سرخ کن با حداقل روغن ، حالت صرفه جویی ، بخارپز و بوزدایی و بسیاری امکانات دیگر که با توجه به قیمت نسبتا بالای آن انتظار به کار گرفتن حداکثر تکنولوژی در آن میرفت.

قیمت این محصول در مهرماه ۹۹ در دیجیکالا : ۱۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 

بهترین برند مایکروفر کنوود

اکنون نوبت به برند مایکروفر کنوود از جمله تولید کننده های باکیفیت لوازم خانگی رسیده است. شرکت ژاپنی کنوود با تولید مایکروفر های با دوام بسیار زیاد و طراحی ساخت باکیفیت از جمله مایکروفر های کنوود پرفروش در بازار ایران محسوب میشوند.

این شرکت با توجه به کیفیت ساخت و دوام بالای محصولات خود تبدیل به یکی از بهترین و معتبر ترین برند های تولید کننده فر و مایکروفر های خانگی تبدیل شده است همچنین دیگر لوازم خانگی های این شرکت در بازار ایران طرفداران بسیاری دارند و یکی از دلایل فروش خوب این برند قیمت مناسب در کنار خدمات پس از فروش آن است.

مایکروفر کنوود OVEN MWL426

 

مایکروفر کنوود OVEN MWL426

مایکروفر کنوود ۴۲۶ یک فر خانگی بسایر زیبا با قدرت بالا محسوب میشود که با وزن تقریبی ۲۶ کیلوگرم دارای ظرفیت ۴۲ لیتری است. توان این دستگاه ۱۱۰۰ وات است که در دسته مایکروفر های قدرتمند کنوود بحساب می آید.

طراحی ساخت زیبا و کیفیت ساخت آن از دلایل محبوبیت این دستگاه بشمار میرود همچنین روش های متفاوت برای پخت مواد غذایی که در این مایکروویو بکار رفته است روش پیشفرض پخت در این دستگاه سیستم مایکروویو است ، روش پخت دیگر با استفاده از گریل و المنت است که حرارت مستقیم توسط المنت تعبیه شده در دستگاه باعث پخت یکنواخت غذا میشود و روش فوق العاده پخت ترکیبی که سرعت بیشتری دارد و در آن دستگاه هم زمان از مایکروویو و گریل باهم استفاده میکند.

همچنین امکاناتی نظیر یخ زدایی ، گرم کردن و پخت خودکار غذا با برنامه های پخت پیشفرض در این دستگاه بکار گرفته شده است.

قیمت این محصول در مهر ۹۹ : نامشخص

بهترین برند مایکروفر دوو

شرکت دوو تولید کننده بسیار باکیفیتی در حوزه لوازم خانگی است بدون شک کسی نیست که کیفیت لوازم خانگی تولید شده توسط این شرکت را زیر سوال ببرد اما کمبود لوازم خانگی دوو در بازار ایران باعث شده تا قیمت این لوازم مقداری بالاتر از قیمت اصلی خود باشد.

شرکت دوو با کیفیت طراحی ساخت بالا و ظاهری زیبا همچنین استفاده از قطعات مرغوب و امکانات مختلف در تولید مایکروفر های دوو خود از جمله بهترین برند های تولید کننده مایکروفر در دنیا به شمار می آید.

مایکروفر دوو DEM 341C0K PS

مایکروفر دوو DEM 341C0K PS

مایکروویو دوو مدل DEM 341 با وزن تقریبی ۲۵ کیلو گرم و ظرفیت ۳۴ لیتری شامل امکانات مختلف نظیر گریل ، کانوکشن ، پخت ترکیبی ، جوجه گردان ، قابلیت ماکروویو ، برنامه پخت مختلف ، خمیر ساز ، ماست ساز ، قابلیت یخ زدایی ، گرم کردن ، قابلیت بخار پز و تکنولوژی تابش از چند جهت یکی از بهترین مایکروفر های تولید شده توسط شرکت دوو به حساب می آید که تقریبا تمامی امکانات و تکنولوژی های روز در آن به کار گرفته شده است.

گریل به کار گرفته شده در این مایکروفر دوو  با استفاده از گرمای هیتر گریل در قسمت بالا، پایین و پشت است که سطح غذا را برشته می‌کند.

سیستم تابش اشعه دوگانه با آینه مقعر با فرکانس بالا  برای اطمینان از پراکندگی امواج به همراه آیینه های مقعر که علاوه بر افزایش تمرکز تابش امواج الکترومگنتیک بر روی غذا آنها را از ۲ برابر تابش به ۴ برابر تابش افزایش می دهد. امکانات به کار رفته در مایکروفر دوو ۳۴۱ این مدل را به یکی از بهترین برند های مایکروفر دوو موجود در بازار ایران تبدیل کرده است.

قیمت این محصول در مهر ۹۹ : نامشخص


تعمیرخونه

در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین عواملی که باید در هنگام خرید مایکروفر به آن توجه کرد را برای شما توضیح دهیم و بین بهترین برند های معروف مایکروفر در دنیا چهار برند مایکروفر ال جی ، سامسونگ ، کنوود و دوو را معرفی کرده و برای هر کدام از این برند ها بهترین و پرفروش ترین مایکروویو موجود در بازار ایران را با مشخصات کامل و قیمت معرفی کردیم. امیدواریم که با نوشتن این مقاله توانسته باشیم کمک کوچکی در تسهیل فرایند انتخاب و خرید مایکروفر شما انجام داده باشیم. شما میتوانید سایر مقالات تعمیرخونه را در قسمت وبلاگ مشاهده کنید و اگر سوال یا نظری دارید زیر هر مقاله از پشتیبان های تعمیرخونه بپرسید.

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

۳۱ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *