مشکلات رایج چرخ گوشت

یکی از اصلی ترین لوازم موجود در خانه هر بانو ایرانی بدون شک چرخ گوشت است. همچون دیگر لوازم خانه و آشپزخانه این دستگاه نیز میتواند دچار مشکلات مختلفی شود. در این مقاله قصد داریم شما را با مشکلات رایج چرخ گوشت ، بررسی علت های خرابی ، عیب یابی و تعمیر چرخ گوشت آشنا کنیم. مشکل ایجاد شده برای چرخ گوشت شما میتواند دلایل بسیاری داشته باشد که سعی داریم در این مقاله به بررسی برخی از دلایل خرابی چرخگوشت و روش رفع آن بپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید.

مشکلات رایج چرخ گوشت | بررسی علت های خرابی و عیب یابی چرخ گوشت

مشکلات ساده ای میتواند باعث از کار افتادن چرخ گوشت شما شود ، با خواندن این مقاله جامع میتوانید برخی تکنیک های عیب یابی و رفع مشکل چرخگوشت را یاد بگیرید و ضمن نگهداری مناسب که باعث افزایش طول عمر دستگاه شما میشود ، در هزینه تعمیر چرخگوشت نیز صرفه جویی کنید. برخی از مشکلات که چرخگوشت شما ممکن است به آن دچار شود عبارتند از:

  • چرخگوشت شما کند شده است و گوشت را خوب چرخ نمیکند.
  • چرخگوشت روشن نمیشود.
  • چرخگوشت شما در حین کار صدای زیادی تولید میکند.
  • هنگام چرخ کردن گوشت از درون چرخگوشت بیرون نمیریزد.
  • کلید های چرخگوشت روشن میشود اما دستگاه کار نمیکند.
  • موتور چرخگوشت جرقه میزند.
  • گوشت چرخ شده در دستگاه خشک است.

در ادامه به بررسی موارد بالا خواهیم پرداخت و روش عیب یابی و رفع مشکل را به شما خواهیم آموخت.

چرخ گوشت شما کند شده است و گوشت را خوب چرخ نمیکند

یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکلات چرخگوشت ، کند شدن تیغه آن است که سبب میشود تا گوشت به میزان دلخواه چرخ نشود اما موارد دیگری هم میتواند باعث خوب چرخ نشدن گوشت بشود ، برخی از این موارد را برای شما کامل توضیح خواهیم داد.

– نصب اشتباه تیغه چرخ گوشت

توصیه شده است که پس از هربار استفاده از چرخ گوشت تمامی اجزا قابل جدا شدن را شسته و خشک نمایید و فضای داخل چرخ گوشت را پاک کرده و پس از خشک شدن کامل تمامی قسمت ها مجددا آن ها به درستی در جای خود قرار دهید. نصب اشتباه قطعات مختلف مانند تیغه چرخ گوشت باعث از دست رفتن کارایی آن خواهد شد.

– کند بودن تیغه و پنجره چرخ گوشت

بر اثر گذشت زمان تیغه و پنجره چرخگوشت کند شده و موجب کاهش سرعت و کیفیت خرد شدن گوشت خواهد شد. به منظور رفع این مشکل باید مجددا این تیغه ها را تیز کنید یا آنها را تعویض کنید. معمولا تیز کردن آنها هزینه کمتری خواهد داشت و مجددا مثل روز اولش خواهد بود.

نکته: چرخ کردن میوه ها یا مواد اسیدی مانند پیاز میتواند موجب کند شدن تیغه های دستگاه شود.

نحوه چرخ کردن سبزیجات ، حبوبات و پیاز با چرخ گوشت

– استفاده طولانی مدت از چرخ گوشت

برخی از افراد عادت دارند تا تمامی گوشت ها را در یک نوبت چرخ کرده که باعث فشار آندن به دستگاه شده و ضمن پایین آوردن عمر مفید دستگاه ، بدلیل فشار وارد شده بیش از حد به آن ، عمل چرخ کردن گوشت را نیز تحت تاثیر قرار دهد و دستگاه قادر به چرخ کردن گوشت با کیفیت بالا را از دست دهد.

به منظور جلوگیری از این مشکل توصیه میشود در چند نوبت گوشت ها را چرخ کنید و به دستگاه استراحت دهید تا خنک شود. مدت زمان مناسب جهت کار با چرخ گوشت ۲۵ الی ۳۵ دقیقه است و پس از این مدت باید تا خنک شدن دستگاه آن را خاموش کنید.

– استفاده از تکه گوشت های بزرگ

مورد دیگری که موجب اعمال فشار زیاد به دستگاه و کاهش کیفیت چرخ شدن گوشت دارد استفاده از تکه های بزرگ گوشت است ، توصیه میشود گوشت را به تکه های کوچک تر برش دهید تا به خوبی چرخ شده و فشار زیادی به دستگاه وارد نشود.

– چرخ کردن گوشت استخوان دار

یکی از مواردی که میتواند آسیب جدی به چرخ گوشت بزند ، چرخ کردن گوشت های استخوان دار است. این کار باعث اعمال فشار زیاد به دستگاه ، کاهش قدرت چرخ کردن ، کند شدنتیغه ، شکستگی تیغه یا پنجره چرخ گوشت و پایین آمدن عمر مفید دستگاه شما خواهد شد. همچنین وجود استخوان همراه با گوشت موجب تولید صدای بیشتر نیز خواهد شد ، توصیه میشود از چرخ کردن گوشت با استخوان حد المقدور خودداری نمایید.

– چرخ کردن گوشت گرم

قبل از اینکه بخواهید گوشت را چرخ کنید توصیه میشود چندساعتی در یخچال بماند (یا فریزر) تا کمی سردتر شود. این کار روند چرخ شدن گوشت را تسهیل کرده و فرایند چرخ کردن را آسان تر میکند. اگر گوشت را هنگامی که گرم است چرخ کنید فشار زیادی به دستگاه وارد شده و گوشت نیز خوب چرخ نخواهد شد.

– چرخ کردن گوشتی که چربی زیاد یا پوست دارد

برخی از قسمت های گوشت حیوانات به خصوص گوسفند دارای رگ و پی هستند که در هنگام فرایند چرخ شدن به دور قطعات داخل چرخ گوشت پیچیده و عمل چرخ شدن گوشت را مشکل میکند. به منظور جلوگیری بهتر است از این قسمت های گوشت استفاده نکنید.

به ما در این مقاله قصد داریم تا مشکلات رایج چرخ گوشت ، بررسی علت های خرابی ، عیب یابی و تعمیر چرخ گوشت را مورد بررسی قرار دهیم. باید بدانید که چرخ گوشت ها میتوانند به دلایل بسیار زیادی دچار خرابی و ایراد بشوند ، مشکلاتی که ممکن است توسط شما قابل عیب یابی و رفع نباشند. تعمیر چرخ گوشت نیازمند مهارت و تجربه است در هنگام تعمیر باید از قطعات اورجینال و با ضمانت استفاده شود تا مشتریان با خیالی آسوده پس از تعمیر نسبت به طول عمر دستگاه خود نگرانی نداشته باشند. تعمیرخونه با بیش از ۳۰ سال تجربه و خدمت رسانی به شما عزیزان آماده خدمات رسانی بیش از پیش به شما مشتریان گرامی است.

چرخ گوشت روشن نمیشود

چرخگوشت دستگاهی با مصرف برق بالا است و در صورت استفاده طولانی مدت ممکن است به جریان برق فشار بیاورد و باعث خرابی و سوختگی سیم های برق در پریز بشود. اولین کاری که باید کنید اطمینان از وجود جریان در پریز برق است ، سپس سیم و دوشاخه دستگاه را بررسی کنید که قطعی نداشته باشد ، برخی از چرخگوشت ها دارای دوشاخه های فیوز دار هستند و ممکن است فیوز دوشاخه قطع شده باشد.

اگر از سیستم برق خانه ، دوشاخه و سیم چرخگوشت مطمئن شدید گزینه احتمالی بعدی کلید پاور چرخگوشت است ، معمولا این کلید ها دارای چراغی هستند که در هنگام فعال بودن چراغ آن نیز روشن میشود.

درصورتی که موارد بالا را بررسی کردید و علت روشن شدن چرخگوشت را نیافتید باید علت را در درون چرخگوشت جویا شوید. یکی از رایج ترین مشکلات روشن نشدن چرخ گوشت خرابی موتور آن است. قسمت های مختلفی از موتور چرخگوشت میتواند باعث روشن نشدن آن شود. خرابی ذغال ها ، خرابی آرمیچر ، خرابی قطب های هسته از جمله مواردی هستند که احتمال زیاد مشکل روشن نشدن چرخگوشت از خرابی یکی از این قسمت ها است.

بررسی این موارد نیازمند دانش تخصصی تعمیر چرخ گوشت است و برای رفع مشکل باید چرخ گوشت خود را به مراکز معتبر تعمیر لوازم خانگی برده تا مشکل را برطرف کنند. تعمیرخونه نمایندگی معتبر تعمیر لوازم خانگی با کادری مجرب و متخصص آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در سراسر تهران است.

کلید های چرخ گوشت روشن میشود اما دستگاه کار نمیکند

موارد مختلفی میتواند موجب از کار افتادن دستگاه شود ، وقتی کلیدهای چرخ گوشت روشن شود بدین معنی است که برق در دستگاه جریان دارد و مشکل کار نکردن چرخگوشت یکی از قسمت های موتور آن است.

ذغال موجود در موتور چرخگوشت تمام شده است: باید بدنه چرخگوشت را باز کنید و با احتیاط کامل ذغال خراب چرخگوشت را خارج و آن را جایگزین کنید ، کار سختی نیست اما درصورتی که اطمینان لازم برای انجام آن را ندارید ریسک نکنید و با تعمیرکار تماس گرفته و وظیفه تعویض ذغال را به ایشان محول کنید ، تعویض ذغال چرخ گوشت هزینه و زمان زیادی نیاز ندارد.

نکته: کلید چرخگوشت را بررسی کنید شاید علت کارنکردن از خرابی ترمینال کلید چرخگوشت باشد از ولت متر یا فازمتر برای بررسی ترمینال های کلید چرخ گوشت استفاده کنید.

عیب یابی چرخگوشت

مشکلات رایج چرخگوشت | صدای زیاد هنگام کار

مشتریان بسیاری از صدای زیاد چرخگوشت در حین کار شکایت دارند باید گفت که چرخگوشت یکی از لوازم پر سر و صدای آشپزخانه است و صدای زیاد آن یکی از مشکلات رایج چرخگوشت است ، اگر در حین انجام کار صدای ناهنجاری شنیدید یا صدای چرخگوشت از حالت همیشگی آن بیشتر شد باید به بررسی علت آن بپردازید. صدای بیش از حد چرخ گوشت میتواند ناشی از فاسد شدن گریس در چرخدنده ها باشد یا ممکن است با گذشت زمان گریس نشت کرده باشد و جعبه دنده خالی از گریس باشد که میتواند موجب ایجاد صدای غیرعادی هنگام کارکرد دستگاه شود که با تعویض گریس این مشکل برطرف خواهد شد.

قبل از تعویض گریس باید چرخ دنده ها را نیز بررسی کنید ، اگر چرخ دنده ای شکسته باشد یا بیش از حد ساییده باشد باید آن را تعویض کنید تا هنگام کار تولید صدا نکند و کارکرد دستگاه نیز مختل نشود.

اگر پس از تعویض چرخ دنده ها و گریس آن هنوز چرخگوشت شما صدای غیر عادی دارد باید موتور دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. در صورت گشاد شدن یاتاقان های موتور صدای دستگاه از حالت عادی آن هنگام کار خارج شده و برای رفع آن باید یاتاقان های معیوب را تعویض کنید. برای بررسی و تعویض این قطعات پیشنهاد میکنیم از تعمیرکاران با تجربه استفاده کنید تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود.

هنگام چرخ کردن گوشت از درون دستگاه بیرون نمیریزد

کند شدن تیغه چرخ گوشت میتواند باعث بروز این اشکال در دستگاه شود. همچنین وجود رگ و پی (چربی) نیز میتواند از دلایل بیرون نیامدن گوشت در حین فرایند چرخ کردن باشد. یکی از راهکار های مفید برای جلوگیری از انجام این اتفاق استفاده از تکه های بسیار کوچک نان هنگام چرخ کردن است. همچنین هر چند وقت یکبار تیغه های دستگاه را تیز کنید.

گوشت چرخ شده در دستگاه خشک است

اگر پس از چرخ شدن گوشت حس کردید گوشت خشک شده است قطعا دستگاه شما ایراد دارد و باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی و رفع عیب شود ، خشک شدن گوشت در فرایند چرخ کردن میتواند به سبب وجود اصطحکاک در دستگاه باشد. چند مورد را بررسی کنید:

  • مقدار گوشتی که برای چرخ کردن در چرخ گوشت میریزید را کمتر کنید.
  • از چرخ کردن گوشت یخ زده با دستگاه پرهیز کنید.
  • هنگام فرایند چرخ کردن کمی روغن خوراکی به همراه گوشت بریزید تا راحت تر چرخ شود.

اگر مشکل خشک بودن گوشت حل نشد باید به تعمیرکار مراجعه و نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کنید.

موتور چرخ گوشت جرقه میزند

برخی از جرقه زدن موتور چرخ گوشت در هنگام کار شاکی هستند این ایراد ممکن است بدلیل وجود اتصالی در قسمتی از دستگاه باشد پس باید به تعمیرکار مراجعه کنید و تعمیرکار قسمت های مختلف دستگاه را مورد بررسی قرار دهد و مشکل را رفع کند. مواردی که ممکن است موجب بروز این مشکل در چرخگوشت بشوند:

  • اتصالی سیم ها در چرخگوشت
  • وجود اصطحکاک
  • وجود رطوبت در دستگاه
  • وجود جرم زیاد درون دستگاه

برای بررسی و عیب یابی چرخگوشت حتما به مراکز معتبر و نمایندگی های چرخگوشت مراجعه کنید تا از تعمیر اصولی دستگاه خود مطمعن باشید. تعمیرخونه با استفاده از قطعات فابریک (اورجینال) و ضمانت نامه ی شرکتی که پس از تعمیر به شما میدهد علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه و سهولت خاطر شما عزیزان از هدر رفت هزینه شما نیز جلوگیری میکند.

تعمیرخونه به منظور سهولت فرایند تعمیر لوازم خانگی و کاهش هزینه های تعمیرات برای شما مشتریان عزیز اقدام به راه اندازی پیک رایگان به منظور دریافت دستگاه معیوب شما به جهت تعمیر و سپس تحویل دستگاه به شما عزیزان پس از تعمیر کرده است. دیگر نیازی نیست تا در ترافیک تهران دستگاه خود را از یک نمایندگی به نمایندگی دیگری برده و به دلایل مختلف نمایندگی ها دستگاه شما را قبول نکنند. به سادگی و با چند کلیک درخواست نوبت تعمیر چرخ گوشت خود را ایجاد کنید و با پیک رایگان تعمیرخونه نگران هزینه رفت آمد برای تعمیر لوازم خانگی خود نباشید. صرفه جویی ۱۰۰% در هزینه تعمیرات لوازم خانگی!

علت های خرابی چرخگوشت


مشکلات رایج چرخ گوشت | وبسایت تعمیرخونه

تعمیر تخصصی چرخگوشت زیر نظر متخصصین با دانش و تجربه مجموعه تخصصی تعمیرات ” تعمیرخونه “ که با تکیه بر کادر مجرب و آموزش دیده خود ، آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز در استان تهران میباشد. برای درخواست تعمیرات و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق صفحه اصلی وبسایت تعمیرخونه و یا بخش درخواست تعمیرات جهت رزرو نوبت اقدام فرمایید.

در این مطلب سعی داشتیم تا شما را با مشکلات رایج چرخگوشت ها و بررسی علت های خرابی و نحوه عیب یابی انواع چرخ گوشت آشنا کنیم. شما عزیزان میتوانید هرگونه انتقاد ، پیشنهاد و سوال درمورد مشکلات پیش آمده برای چرخ گوشت خود را از طریق بخش نظرات واقع در انتهای صفحه را از کارشناسان ما بپرسید تا در کوتاه ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید همچنین میتوانید با مشاهده سوالات دیگر همراهان عزیز وبسایت تعمیرخونه از نظرات و تجربیات این عزیزان نیز برخوردار شوید.


۴.۵/۵ - (۶ امتیاز)

۴۳ نظر

  • مشکل من با چرخگوشتم اینه که وقتی گوشت رو چرخ میکنم به خوبی گوشت چرخ شده از دستگاه خارج نمی شود
    مارک چرخگوشت من پارسخزر

  • من یه چرخگوشت پارسخزر دارم که کار نمیکنه یعنی وقتی روشنش میکنم کار نمیکنه فکر میکنم مشکل برقی داره
    شما تعمیر میکنین

  • سلام چرخ گوشت پارس خزر دارم وقتی گوشت چرخ نیکنم اب خوب چرخ نمیکنه انگار ابش میکنه //اب جمع میشه علتش چیه؟؟؟؟

    • سلام وقت شما بخیر.
      دلیلش کند شدن تیغ چرخ گوشته
      باید از دوتا تیغ جدا برای گوشت و سبزیجات استفاده کنید.

    • سلام چرخ گوشت من روشن میشه تو قسمت سیم پیچ جلو جرقه میزنه بعدش دود سفیدمیزنه بیرون مشکل کجاست لطفا کمک کنید جرخ گوشتم مدل جهان اوا ۱۲۰۰ هست

    • با سلام ، احتمالا زیاد به چرخ گوشت فشار آوردید و قاب گیربکس از فرم عادی خودش خارج شده و باعث شده
      حلزونی به راحتی در نیاد. اگر نتونستید درش بیارید و یا اگر درش اوردید و نتونستید سر جاش برش گردونید

      درخواست تعمیرکار

      دهید تا پیک رایگان بفرستیم و چرخ گوشت شما رو تعمیر کنیم و مجدد با پیک رایگان تحویل
      شما بدیم.

  • سلام
    ما یه چرخ گوشت بوش داریم که زیاد ازش استفاده نکردیم. امروز یک مشکلی براش پیش اومده بدین صورت که وقتی دستگاه رو روشن میکنیم به مدت چند ثانیه کار می‌کنه و بعد خاموش میشه و هنگامی که دکمه روشن و خاموش رو میزنی و مجدد دستگاه رو روشن میکنی دوباره چند ثانیه کار می‌کنه و خاموش میشه!
    ممکنه راهنمایی بفرمایید که مشکل از کجا می‌تونه باشه؟

  • با سلام
    ما یه چرخ گوشت بوش داریم که استفاده زیادی ازش نشده، امروز چند ثانیه بعد از روشن کردن دستگاه خاموش شد و وقتی دکمه روشن و خاموش دستگاه رو زدم چرخ گوشت روشن و بعد از چند ثانیه مجدد خاموش شد و حتی وقتی دستگاه رو بصورت خالی روشن کردم و گوشتی داخلش نبود همین اتفاق تکرار شد.
    ممنون میشم اگه در این زمینه راهنمایی بفرمایید.

  • باسلام چرخ گوشت دلونگی سه هزار وات یکمی لهش فشا اومد الان روشن میشخ چند ثانیه کار میکنه داغ میکنه و جرقه زیاد میزنه خاموش میشه تا خنک نشه روشن نمیشه و بازهم دوباره چن ثانیه باز خاموش میشه انکار داغ میکنه اورلود خاموشش میکنه …یعنی موتورش سوخته ؟ ????????????????

  • با سلام
    چرخ گوشت من Fu_1327 است .اما پس از ۸ سال از خرید تازه یک سال است که از آن استفاده کرده ام.این دفعه که خواستم استفاده کنم کارنکرد و دکمه آن بطور مکرر خاموش و روشن شد .مشکل از چیست ؟؛

    • سلام چرخ گوشت من پارس خزر .وقتی چرخ میکنه از وسط سوراخ موار سیاهی ازچرخدنده میزنه بیرون چسبناکه علتش چی میتونه باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید

      • سلام چند علت مخنلف داره میتونه از بوش ها باشه ، میتونه بخاطر سرویس نکردن باشه ، با شماره تماس : ۰۲۱۹۱۳۰۳۴۸۱ تماس بگیرید راهنماییتون کنند

  • سلام چرخ گوشت پارس خزر چرا هنگام بیرون اومدن مواد چرخ شده روغن سیاهی به مواد چرخ شده ریخته میشهه علتش چیه؟؟؟

    • سلام امکان داره بدلیل استفاده عایق بندی قطعات درون چرخگوشت دچار مشکل
      شده باشه و هنگام کار روغن و گریس های درون دستگاه خارج بشه

  • با سلام خدمت شما عزیزان چرخ گوشتم وقتی گوشتو چرخ میکنه بیرون نمیاد باید باز کنم وتمیز کنم و این کارو تکرار کنم به نظرتون ایراد از چی میتونه باشه؟؟

  • سلام من چرخگوشتم تیغه های رنده داره وصل کردم و سیب زمینی ریختم بعد چند دقیقه خاموش شد دگمه زیر چرخ گوشتو میزنم روشن میشه دوباره بعد چند ثانیه خاموش میشه مشکل از چیه

    • میتونه گریس یا بوش های دستگاه باشه، بهتر است با شماره هایی که قرار دادیم تماس بگیرید و علت رو جویا بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *