تفاوت آرام پز با زودپز چیست؟

اکثر افراد تمایل دارند غذا را در مدت زمان کوتاه تری آماده کنند تا به سایر کارهای روزمره خود نیز برسند. در این میان دستگاه های برقی زیادی در بازار وجود دارد که میتواند کار شما را برای پختن غذا راحت تر کند. ما قصد داریم تفاوت آرام پز و زودپز را بصورت کامل برای شما توضیح دهیم و در انتخاب زودپز یا آرام پز به شما کمک کنیم تا خرید بهتری را تجربه کنید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا تفاوت کامل زودپز و آرام پز را برای شما شرح دهیم.

آرام پز چیست و چه کاربردی دارد؟

ارام پز یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه است که به شما کمک میکند بدون نیاز به حضور در منزل و سر زدن به غذا، آنرا آماده کنید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که شاغل هستید و دوست دارید غذا در مدت زمان طولانی و بدون نیاز به حضور شما آماده بشود، آرام پز بهترین انتخاب برای شماست.

آرام پز غذای شما را در مدت زمان طولانی و بدون نیاز به حضور شما آماده میکند. فقط کافیست مواد غذایی مورد نظر را در آرام پز قرار دهید و آنرا به برق متصل کنید تا در مدت زمان ۶ الی ۱۰ ساعت غذای شما را آماده کند.

آرام پز چیست و چه کاربردی دارد؟

آرام پز چه مزیت هایی دارد؟

بدلیل اینکه مواد غذایی در آرام پز بصورت تدریجی و در دمای مناسب پخته میشود، کیفیت و طعم غذای شما نسبت به قابلمه، دیگ زودپز و پلوپز بهتر میباشد. ارزش مواد غذایی که با آرام پز پخته میشود بصورت تقریبا کامل حفظ میشود و غذای شما طعم بهتری خواهد داشت.

از دیگر مزایای آرام پز این است که نیازی به حضور شما نیست و کافیست مواد غذایی را درون دیگ آرام پز قرار دهید و زمان روشن شدن دستگاه را ست کنید تا در زمان معین دستگاه شروع به کار کند و غذای شما را آماده کند.

آرام پز چه معایبی دارد؟

همانظور که از اسم دستگاه پیداست غذا در آرام پز بصورت تدریجی و در مدت زمان طولانی طبخ میشود. پس اگر انتظار درست کردن غذای سریع دارید نباید به سراغ حرید آرام پز بروید. همچنین آرام پز مصرف برق نسبتا بالایی دارد که میتواند یک عیب به حساب بیاید ولی از آنجا که افراد زیادی شاغل هستند و فرصت درست کردن غذا را ندارند میتواند بهترین انتخاب برای این افراد بدون در نظر گرفتن مصرف برق شد.

آرام پز برای چه افرادی مناسب است؟

تمامی افراد میتوانند برای منزل خود آرام پز خریداری کنند و در صورتی که فرصت دارند غذا را بوسیله آرام پز درست کنند تا عطر و طعم و مزه غذا بصورت کامل حفظ شود. اما آرام پز بیشتر برای افرادی مناسب است که برای درست کردن غذا زمان کافی ندارند و زمان زیادی از روز را مشغول به کار هستند.

زودپز چیست و چه کاربردی دارد؟

دقیقا برعکس آرام پز زودپز عملکرد مشابه با مدت زمان بسیار کمتری دارد و تقریبا میتوان گفت برعکس آرام پز عمل میکند. غذا در زودپز در دمای بسیار بالا و تحت فشار بسیار زیاد قرار میگیرد و همین عامل باعث میشود غذا سریع تر آماده بشود. عطر و طعم غذای پخته شده در زودپز بسیار مناسب است اما بدلیل قرار گرفتن در دمای بالا و تحت فشار زیاد برخی از خواص مواد غذایی از بین خواهد رفت.

با استفاده از زودپز میتوانید اکثر خورش ها، سبزیجات، حبوبات و مواد غذایی مختلف را آماده کنید. کاربرد زودپز و پلو پز شبیه به هم است با این تفاوت که پلوپز برای آماده کردن برنج استفاده میشود و زودپز برای آماده کردن اکثر غذاهایی که در آن گوشت، مرغ، سبزیجات و خورش های مختلف و … وجود دارد.

زودپز چیست و چه کاربردی دارد؟

زود پز چه مزیت هایی دارد؟

مهم ترین مزیت زودپز این است که در مدت زمان کوتاه غذا را اماده میکند. پس اگر مدت زمان کافی ندارید و نمیتوانید غذا درست کنید و میخواهید غذای شما خیلی سریع آماده بشود به سراغ خرید زودپز بروید. زودپز ها مشکل استفاده زیاد از برق را ندارند و اکثرشان را میتوانید روی اجاق گاز قرار دهید.

زودپز ها قیمت بسیار مناسبی دارند و میتوانید با هزینه کمتری نسبت به آرام پز آنرا تهیه کنید. بدلیل دما و فشار زیادی که مواد غذایی در زودپز تحمل میکنند باکتری های مواد غذایی بصورت نسبتا کامل در حین پخته شدن غذا از بین میروند و میتواند یک مزیت بسیار مفید باشد.

زودپز چه معایبی دارد؟

زودپز ها نسبتا دستگاه های پر خطری هستند و بدلیل دما و فشار زیادی که تحمل میکنند اگر زودپز استاندارد و با کیفیتی خریداری نکنید همیشه باید نگران ترکیدن آن در حین پختن غذا باشید. پس پیشنهاد جدی ما به شما این است یا زودپز نخرید و یا اگر خریداری میکنید زودپز استاندارد و با کیفیتی خریداری کنید.

زودپز برای چه افرادی مناسب است؟

زودپز برای تمامی افرادی که قصد دارند غذا در کوتاه ترین زمان ممکن آماده بشود مناسب است. مخصوصا افرادی که در طول روز مدت زمان کوتاهی در منزل حضور دارند و میخواهند در مدت زمان کوتاه غذای خود را آماده کنند میتوانند به فکر خرید زودپز باشند. همچنین قیمت مناسب زودپز باعث میشود که شما قادر به خرید این دستگاه باشید حتی اگر نیازی به استفاده زیاد از آن نداشته باشید.

آرام پز بخریم یا زودپز؟ کدام بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید با توجه به برنامه ریزی روزانه و اینکه چقدر از تایم خود را میتوانید به غذا پختن اختصاص بدهید پاسخ داد. به هر حال خرید زودپز و آرام پز برای افرادی که قصد دارند در مدت زمان کوتاه یا طولانی غذا را آماده کنند پیشنهاد میشود. میتوان گفت این دو دستگاه از جمله دستگاه های مورد نیاز در هر اشپزخانه ای است و بهتر است هردو را در اختیار داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب تفاوت کامل زودپز و آرام پز را برای شما توضیح دادیم و ضمن برسی مزایا و معایب هریک به شما گفتیم که زودپز و آرام پز برای چه افرادی مناسب تر است. سعی کنید قبل از خرید زودپز کمی جستجو کنید و بهترین برند ها و مدل های بازار را بشناسید تا خرید بهتری تجربه کنید.

همین امر در مورد خرید آرام پز نیز پیشنهاد میشود و این نکته که باید به دنبال آرام پزی بگردید که مصرف برق کمتری داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز به توجه شما در هنگام خرید است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *